5 Haziran 2012 Salı

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, taklit ve tağşiş yapıldığı kesinleşen 11 firmaya ait bilgileri yayınladı. 

Nazifoğlu ve Çiftarslanlı markası ile piyasada yüzde 100 dana eti diye satılan sucuklarda at ve eşek eti tespit edildi. 
Pınar markasıyla piyasada yüzde 100 dana eti diye satılan uzun soyulmuş sosiste kanatlı eti belirlendi.
Salihli Özok markasıyla piyasada bulunan dana eti sucuklarda da kanatlı eti saptandı.
İzmir'de faaliyet gösteren Milenyum Pide Pizza Kebap Salonu'nun kıymalı ve kuşbaşılı pidelerinde domuz eti tespit edildi.
Pınar markası ile piyasada üretim yapan İzmir Kemalpaşa'da üretim yapan Pınar Entegre Et ve Un Sanayi'ne ait yüzde 100 dana eti olarak satılan uzun soyulmuş sosis ürünlerinde kanatlı eti yer aldığı ortaya çıktı. 
Elmalı Çiftliği markası ile piyasada üretim yapan Antalya'da faaliyet gösteren Elmalı Çiftliği Süt Ürünleri Gıda Sanayi'nin tereyağında bitkisel yağ belirlendi.
Ilgaz Yaylası markası ile piyasada üretim yapan Afyonkarahisar'da faaliyet gösteren Mutlu Tolga Gıda Sanayi'nin yağlı tulum peynirinde bitkisel yağ ve nişastanın bulunduğu tespit edildi.
Bacanaklar Güldem Süt markası ile piyasada üretim yapan Konya'da faaliyet gösteren Güldemce Gıda'nın yağlı eritme peynirinde ise bitkisel yağ belirlendi.
Balderesi markasıyla piyasada üretim yapan Adana Yüreğir'deki Nurs Lokman Hekim Gıda'nın Süzme Çiçek Balı'nda, diastas sayısı, fruktoz/glikoz, fruktoz+glikoz, C4 şeker oranı yüzde, balda protein ve ham delta C13 değerleri farkı bulundu.

Hiç yorum yok: