30 Aralık 2012 Pazar

Makedonya-Üsküp-Struga-Ohrid-Dedeli Köyü-Strumica

Struga
Ne kadar güzeller değil mi?
Makedonya hiç beklemediğim kadar güzel bir yerdi. İnanılmaz derecede çok eğlendik. Rehberimizin olması büyük şanstı. Bilmiyorum rehberimiz imam olduğundanmıdır ne bütün camileri gezdik :)
Üsküp (Skopje) altta resimlerde de göreceğiniz gibi güzel heykellerle süslenmişti. Her yerde Osmanlı tarihinin kokusunu alıyorduk. Bizden daha Osmanlı kalmıştı Üsküp. Rastgele biriyle Türkçe konuştuğunuzda cevap alabilğiniz bir yer Makedonya.  Sofya da cami görmeye alıık olmadığımdan Hem Üsküpte gördüğüm camilerden hem de Ohri ye giderken yoldaki köylerde gördüğüm camilerden tarifsiz bir hoşnutluk duydum. Üstelik bu camiler öyle böyle değil Osmanlı zamanından kalma camilerdi.

     Ecdadımızla gurur duydum. Afrikaya Sudan a       gittim. Orada Osmanlı eserleri vardı ve halk Osmanlı vardı burada önceden diyordu Türk olduğumuzu öğrenince. Bu duruma sevinmeli mi üzülmeli mi bilemedim. Öyle güzel yerler ki nasıl elimizden gitmiş diye eseflendim. Sonrada Osmanlının uzun yıllar başkentliğini yapmış Edirnemizin kurtarılmış olmasına şükrettim.
Üsküp'ün tepe noktasına büyük bir haç işareti yerleştirmişler bunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Fotoğraf çok flu olduğu için koymadım.


Gevrek yazıyor İzmirli biri yazdı herhalde :)

İsa Bey (Alaca) Camii, Üsküp, Makedonya
Üsküp fetihlerinden Paşa Yiğidin oğlu olan İshak Bey kentin tarihinde çok önemli ber yer almaktadır. Medresesi, zaviyesi, bir de hamamı vakfedilen caminin duvarları alacalı çiçek motifleriyle süslü olduğu için, halk camiye Alaca camii adını yakıştırmıştır.


Osmanlı Çarşısı

Üsküp Güzel Sanatlar Fakültesinin girişi


Güzel Sanatlar Fakültesi
Güzel Sanatlar Fakültesi
Güzel Sanatlar Fakültesi



Güzel Sanatlar Fakültesi

Murat Paşa Camii önündeki çeşme. Her gelen turist buraya uğruyor. Burası Osmanlı çarşısının içinde bulunuyor.

Bu cami önünde turistlere dilenciler yapışıyor resmen.
Üsküp Murat Paşa - Çarşı Merkez Cami





Üsküp polisi

Yerel kıyafetler








Murat Paşa Camii




Savaştan kalan malzemeler satılıyor














Fiyatları görün istedim,çok ucuzdu...

1 euro 60 Denar



Şopska Salad





Şansımıza hava bozdu,sağ taraf kale kapalıydı giremedik.

Balkan Üniversitesi

Mustafa Paşa Camii



Kale uzaktan




Şehir güzel fakat görüldüğü gibi inşaat halinde. İnşaatlar bitince çok daha güzel olacak.

Taşköprü

















Yurtdışında gezerken karşılaşmayı en son umacağım şey sanırım Karadeniz müziği eşliğinde Çaykur kamyonu olurdu. Olmaz demeyin  :)

Merkezdeki Avm si. Görüldüğü gibi çok büyük bir yer değil.


Meydan horon sesleriyle çınlıyordu şaşırdık :)




Taşköprü


Bu bisikletleri ilk olarak Milano da görmüştüm. Bence çok iyi fikir. Tabi ilk önce ülkemize bisiklet yolları gerekli.



Üsküp Yunusemre Türk Kültür Merkezi. Sağolsunlar bizi çok güzel ağırladılar. Resimde
 bakan gelecekmiş onu bekliyorlar.







İsa Bey Camiine çıkıyoruz.



Burasıda yine atalarımızdan değerli bir şahsiyetin mezarıymış. Rehberimiz söyledi ancak gerekli ilgi gösterilmediğinden bu durumdaymış. Üzücü gerçekten.




Asırlık Çınar Ağacı





Struga da kaldığımız otel. Fiyatlar çok uygundu.



Struga

Struga çarşısı
















Bu otelde söylediklerine göre Turgut Özal 2 gün kalmış .


Struga da plaj


Fotoğraf makinam iyi olmadığından sanırım ya da benim beceriksizliğim manzara öyle büyüleyici idi ki size tam olarak yansıtamıyorum.





Ohri ye gidiyoruz

Ohri












Tabiiki alış veriş yapmadan olmaz. O standda bıraktıklarımda da aklım kaldı :(



Orjinal taş ürünleri satan mağazalar o kadar çoktu ki insan gözlerini alamıyor.








Antep Baklava



Kaşarlı köfteye bayıldım.


Yunan salatası

Balkan klasiği şopska salad


Ohrid Meydanı




Ohrid Gölü kıyısı

Ohrid Gölü







Çocuklar için akülü arabalarda var. Son anda farkettim.

Ohrid











Ohrid Pazar Yeri

Sarı biberlerden aldım.Kosovoda da var bu biberlerden ama nedense Bulgaristan da hiç görmedim.




Yol üzerinde camileri görmek beni çok mutlu etti.


Tetovo Osmanlı hamamı
 maalesef fotoları güzel çekememişim :(



Paşa Camii



Tetova da bir ev










Kilolu olan Beyefendi bizi o bölgeyle ilgili bilgilendirdi. Bu işi severek yaptıkları belli. Kendisi Sırplarla bizzat savaşmış buradaki camiyi korumak için.Hala da saldırılar oluyormuş zaman zaman.


Bu çeşmeye aslan çeşme diyorlarmış. Şeklen aslana benzediğini söyledi. 2 tane oyuk gözler iç yanlardaki uzantılarda kollarıymış

Çocuklar camilerde çok mutludular



Dedeli Köyü

Köy Camisi Türk Hoca tarafından yaptırılmış. Tüm köy Türk



Doyran Gölü Osmanlı askerleri burasının göl olduğunu bilmeden kışın bu gölün üzerinden bizim bulunduğumuz tarafa geçmişler. Sonrada göl olduğunu öğrenince günlerce yemek vermişler halka şükretmek için. O yüzden gölün adı  Doyran (Doyuran) olmuş.


Doyran Gölü Plajı


Manzara çok güzel. Bu göl kıyısında ev hayal ettim hemen :)



Balıklar taze. Çocuklara iyi eğlence oldu.












Aslında nescafe istedik frappe geldi. İyikide öyle oldu.



Gölün çamuru faydalıymış. İnsanlar böyle simsiyah çamura buluyorlardı kendilerini. 

Ah bir yakalasa kediyi :)

Yavrum Türkçe konuşan arkadaş buldu diye mutluydu. Ömer Dehamda kazara ayağını yaktı :(


Strumica yolunda karşılaştığımız otel,restaurant ve çeşme






Strumica


Hayalimdeki ev


Bir Osmanlı camisi daha

Bulgaristan sınırındayız


Bulgaristan a girdikten sonra Sofya yolunda tesadüfen girdiğimiz restaurant Türk çıktı. Gayet de güzel bir yerdi. Türk kahvemizide içtik.


Hiç yorum yok: