16 Nisan 2013 Salı

Marmelatlı kurabiye

şeker hamurlu kurabiye,icingli kurabiye derken bu güzelim kurabiyelerden aklımda olmasına rağmen yapamamıştım. Çok şükür bugün yapabildim.
Kurabiye kalıplarım tupperware den.Tarif kendi tarif defterimden. Muhtemelen internetten bir yerden almışımdır. Hatırlayamadığım için yerini yazamıyorum maalesef...

Tarif:
150 gr oda ısısında tereyağ
1 yumurta
1 su bardağı un
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı ince çekilmiş fındık

Hepsini yoğuralım. (ben ekmek yapma makinamı kullanıyorum yoğurma işlemleri için)Buzdolabında hamuru yarım saat dinlendirdikten sonra şekil verip 180 derecede 15-20 dk pişirelim.
arasına istediğiniz bir çeşit marmelat ve ya reçel sürebilirsiniz.
üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.
Not: Tarifi aynen yazdım ama benim hamurum bu ölçülerle cıvık olduğu için un ve nişasta ekledim kıvam bulması için. Bi dahaki sefere bardakla değil tartıyla ölçerek yapıp öyle yazacağım miktarları.

Leziz  ve şık kurabiyeniz Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: