4 Şubat 2014 Salı

Buz Kraliçesi Yaka kolye,bileklik ve küpe yapımı

Bilekliği de, yaka kolyeyi yaptığım gibi yaptım. Taşı yapıştırdıktan sonra etrafını boncuklarla ve zincirle işledim. Sert durması için keçelerin arasına pet şişeden parça kesip koydum.
Bu seti kışın evlerin çatılarından sarkan buzlar ve buzlara gökyüzünün yansıması sonucu oluşan maviliği hayal ederek işledim. Tüyleri de kışın soğuğunda bize sıcaklık versin diye kullandım.
10marifet.org un Kartopu ile birlikte düzenlediği yarışmaya katıldığım takılarımdan biri buydu. Ne yazık ki polimer kilden yapılan harika insan figürleri ve maketlerin önüne geçemedi. Bir daha da bu tarz bir yarışmaya katılmam sanırım. Çünkü bu tarz eserlerin önüne geçmek imkansız. Boşuna çaba yani... Tabi yarışma vesilesiyle herkes çok güzel eserler yapmıştı. Özellikle Aylar ın dönme dolaplı kapı süsüne bayılmıştım tabi Karya nın da hakkını yememek lazım. Keşke 1 tane keçe bir tane polimer kil bir tane takı şeklinde derecelendirilme yapılsaydı. Neyse ben çok heveslenmişim galiba :/
Malzemeler
  • Beyaz keçe
  • Beyaz naylon ip
  • Beyaz saten kurdele
  • Farklı boylarda kristal boncuklar
  • Çek kum boncukları 11 no ve 10 no
  • Swarovski boncuklar
  • Metal zincir
  • Metal boncuklar
  • Tüy
  • Boncuk iğnesi
  • Pet şişe parçası (bileklik için)
  • Makas
  • Bol sabır :)

Yaka kolye kalıbımı beyaz keçemin üzerine koyup sabunla çizdikten sonra kestim. Daha sonra taşlarımı yapıştırdım. Sonra taşların etrafını boncukla işledim. Üst kısımlarda evlerin çatılarından sarkan buz kütleleri gibi buz rengi kristal boncukları işledim. Kışın soğuğunu anlatmak için de metalin soğuğunu yansıtan boncuk ve zincirleri işledim. Mavi Swarovski taşlarla gökyüzünün buzlara yansımasını ifade etmek istedim. İşlememi bitirdiktan sonra arka taraftaki dikiş izlerini gizlemek için aynı boyutta kestiğim beyaz keçeyi arka tarafına diktim. Dikerken kenarlarına çek boncuklarıyla birkez daha işledim.


Uç kısımlarına beyaz saten kurdele diktim. En son uç kısmına tüy diktim.







2 yorum:

resim defterimm dedi ki...

Özellikle yaka kolyeyi çok beğendim. Ellerine sağlık

Elmas worldofdiamond dedi ki...

resim defterimm çok teşekkür ediyorum :)