2 Şubat 2014 Pazar

Diz Yaması

Sürekli pantalonlarının dizlerini yırtan bir oğlum olunca çözüm arayışına gittim. Dizindeki yırtığı bu şekilde tamir edince oğlum da beğendi. Daha önce bebek ayağı şeklinde yaptığım yamayı sökmüştü ben bebekmiyim diye :)
Gerekli malzemeler
1-Ağız içini oluşturacak şekilde istenilen renkte kumaş
2-Dişler ve gözler için beyaz keçe
3-Ağız içinde kullanılan kumaşın renginde dikiş ipi (gözleri işlemek için)
4-Beyaz ip dişleri dikerken kullanılacak.
Yapılışına gelince ilk önce tersinden dişleri beyaz iplikle yırtık kısmın en ç kısmına diktim. Sonra gözleri renkli iplikle fotoğraftaki gibi kenarlarından dikip göz yuvarlaklarını işledim. Daha sonra ağzının iç kısmı olan mavi kumaşı dışarıdan belli olmaycak şekilde elimle diktim. Mavi kumaşı dizleri rahat etsin diye bol tuttum. Bunun için kenar kısmına bir tane pile yaparak diktim.
Tamamen elde diktim. Canavar olduğu için oranlara çok da dikkat etmek gerekmiyor. Hatta orantısız olursa canavarımız daha da memnun olur gibi geldi bana :)


Hiç yorum yok: