16 Ağustos 2013 Cuma

Ocakta espresso yapımı


Espresso dünyanın en bilinen  ve İtalyanlara özgü içeceklerinden biri. Sadece İtalya da da değil Avrupa da çok yaygın. Bulgaristan'a geldiğimizden beri sürekli dışarıda bolca bulunan kafelerde içiyoruz. Kıvamı çok yoğun ilk başta acı gelebiliyor ama sonra alışınca bağımlılık yapıyor.Bu kahvenin aynı Türk kahvesi gibi bol köpüklüsü makbul ama ben elimdeki aletle otomatik makinelerin yaptığı köpüğü elde edemedim maalesef. Ayrıca köpüğün rengi açık kahverengi oluyor.
Marketlerde ve mağazalarda espresso makineleride göz alıcı. Otomatik makinalar hem çok pratikler hemde çok şıklar. Otomatik makinelerle makiyato (macchiato),kapuçino (cappuccino) seçenekleri de ayrıca cezbediyor ancak fiyatların yüksekliği nedeniyle alıp almamakta hala kararsızım. Çünkü kafeye gidip kahve içmek de ayrı bir bahane oluyor gezmek için.
Bu marketlerde gördüğüm ve rengine de dayanamayıp aldığım Moka Express denen aletin kullanımını bilmeyenler için göstereyim dedim. En alt haznenin buhar çıkış deliğine kadar suyu dolduruyorum sonra filtreyi yerleştirip üzerine kahveyi koyuyorum. En son olarak da kahvenin buhar basıncı ile yukarı çıkacağı hazneyi üzerine kapatıp ocağa yerleştiriyorum. Ocağın altı yüksek ateşte açık olmalı ki buharla kahveniz hızla geçsin. 5 dk da kahve hazır oluyor benim ocağımda bilginize.

Bu arada bu makineyi çok severek aldım ama nazar değdirdim snaırım çünkü acağı açık unutmuşum sonrada bezle tutup alayım dedim üzerine bez yapıştı. Sıcakken temizleyemedim. Soğuyunca da çıkmadı :(  Yani kirli değil üzerindekiler çıkmıyorrr...






Hiç yorum yok: