6 Mayıs 2012 Pazar

Diş Buğdayı Partisi

Yorucu bir gece...
Taha nın da gönlünü almak lazımdı ;)
Bu şık çini çerezliği Kütahya dan Alışverişe gel facebook sayfasından aldım.
Patates salatası bu şekilde sunum için kalabalık davetler uygun değil. Kayınvalidem jet hızıyla bu kadar yetiştirebilmiş sağolsun.



Sosisli milföylerde komşum Leyla Hanımdan.
Diş buğdaylarına şekerlemeler ekliyorum.
Peçete yüzüklerimi; fon kartondan kurabiye kalıbıyla diş şekillerini kestikten sonra keçeli kalemle yüz çizdim ve  mavi lastik toka üzerine yapıştırdım.Son olarak nazar boncuklu sticker ile tamamladım.
Resim yazısı ekle

Patates kaselerini ben kuaförden gelene kadar hazırlayan kayınvalideme alkış...
İkram Masasını girişte bulunan dondurma dolabının üzerine hazırladım. Her daim taze...
Diş Buğdayı Partime Hoşgeldiniz yazısını da peçete yüzükleriyle aynı şekilde hazırladım.


Kurabiyelerimi yaparken Sümeyye Hanım yaratıcı fikirleriyle yardım etti ve farklı çeşitler ortaya çıktı.
Poğaçalar komşum Gülcan Hanım'dan.
Pastamı 1 saatin içinde çok hızlı bir şekilde tamamlamak zorundaydım. Oktay Ustayı geçtim sanırım bu hızla :)

Pandispanya Tarifi


Pandispanya Tarifi 
5 yumurta(oda ısısı)
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Bu karışımdan 1 adet 20 cmlik ölçü çıkıyor.

Yapılışı;
Öncelikle yumurtaları çırp.Şekeri ilave et çırpma işlemine devam et.Şekerler içerisinde eriyip kaybolana kadar çırpacaksınız.(Kademeli olarak).Un ve kabartma tozunu ekle.Yavaş yavaş karıştır.Önceden ısıtılmış fırında 160-165 derecede 35-40 dak.pişir.Pişip pişmediğini kurabiye çubuklarını batırıp anlayabilirsiniz.

Pandispanyayı  1 gece önceden hazırlamanızı öneririm..(Strece sarıp oda ısısında ya da dolapta bekletebilirsiniz).Hem daha pratik hem de pandispanya dinlendikten sonra daha yumuşak oluyor.

Pandispanyayı 2 yada 3 eşit parçaya bölebilirsiniz Dogrusu 3 eşit parçaya bölmenizdir.

Pastacı Kreması


Pastacı Kreması için gerekli malzemeler:

500 ml süt
50 ml sıvı krema 
1 adet yumurta sarısı
250 gr toz şeker
60 gr un
60 gr mısır nişastası
1/2 paket vanilya

Yapılışı;
Süt ve vanilya dışındaki tüm malzemeyi çelik tencereye koy.Sütü yavaş yavaş dökerek muhallebi kıvamına gelinceye kadar çırpma teliyle karıştırarak pişir.En son altını kapadıktan sonra vanilyayı ilave et ve soğumaya bırak.

Not: Krema sogudukdan sonra dolapda 1 gece beklerse daha lezzetli oluyor.


Diş Buğdayı partimiz sona erdi nihayet.Günlerce süren hazırlık aşamasından sonra bir organizasyonu daha atlatmış bulunmaktayım. Hem çok zevkli,hem de çok yorucu bir iş. 

4 yorum:

Öylesine Biri dedi ki...

maşallah çok güsel olmuş canım. mekan neresi onu çözemedim:)

www dedi ki...

Hersey harika olmus, canim :) ellerine saglik! Yiyenlere, tadanlara da afiyet olsun!

Elmas worldofdiamond dedi ki...

Öylesine birim teşekkür ederim. Mekan bizim Sosyal Tesis canım :)

Elmas worldofdiamond dedi ki...

Feyzacığım çok teşekkür ediyorum canım :)