5 Mayıs 2012 Cumartesi

Diş Buğdayı Kurabiyeleri

Z
Kurabiye tarifimi nereden aldığımı hatırlayamadım. zira o kadar çok site ve blog dolaştım ki o sıra. Eğer yine rastlarsam kaynağımı daha sonra yazarım.  
Tatlı Kurabiye İçin Gerekli Malzemeler; 

500 gr un
150 gr pudra şekeri
1 yumurta akı
50 gr badem tozu (fındık tozuda olabilir)
300 gr tereyag (yada margarin)
tarçın,zencefil
4-5 damla portakal aroması
Yapılışı;

Hepsini yoğur hamuru dolapda  2-3 saat dinlendir.
Hamuru açarken yaglı kagıdın arasında açın o zaman pürüzsüz oldugunu ve yag bırakmadıgını göreceksiniz.
170 C 16 dakika pişirin. Dikkat fırına göre bu süre degişir. Fırınınız turbo ise 12 dak. yeterli oluyor.
Tabi gevrek mi yumuşak mı tercih edilir size kalmış ona göre pişirme süresini ayarlarsınız.










Ömer Deha nın dişbuğdayı kurabiyeleri.Kendimle gurur duydum :)

2 yorum:

ÇokoPrensin Annesi dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyorlar;)

Elmas dedi ki...

Çokoprens'in annesi inan yorumunu şimdi gördüm. Tam 6 ay sonra. Kusura bakma lütfen çok teşekkür ediyorum.